Welkom bij de Nationale Beroepsvereniging MediaCoaches

"Mediawijsheid heeft de laatste tijd een hoge vlucht genomen. Hoog tijd dus voor een beroepsvereniging die MediaCoaches kan bijstaan bij het verder verdiepen en professionaliseren van hun vakgebied."
Avatar
Susanne van Rootselaar
Voorzitter

De beroepsvereniging is in het leven geroepen om een platform voor haar leden te bieden zodat zij alle ruimte krijgen om hun vak uit te oefenen. Met vanzelfsprekend als belangrijkste doel mediawijsheid en mediawelzijn  te bevorderen. We willen dit bereiken door contacten te onderhouden met diverse instellingen en organisaties die zich inzetten op dit gebied.

MediaCoaches zijn de afgelopen jaren onder andere opgeleid aan de Nationale Opleiding Mediacoach, in 2007 gestart door de Nationale Academie voor Media en Maatschappij. Inmiddels zijn er via deze opleiding meer dan 1500 MediaCoaches opgeleid. In het kader van het project Heel Nederland Mediawijs in 2020 is het bundelen van krachten door de gecertificeerde MediaCoaches een logische stap. Overigens zijn ook door andere organisaties gecertificeerde MediaCoaches van harte welkom bij onze beroepsvereniging. Meer hierover is op de pagina Lid Worden te lezen.

Door onze kennis en ervaring te bundelen in een beroepsvereniging, wordt het voor MediaCoaches niet alleen regionaal maar ook landelijk gezien, makkelijker om gebruik te maken van elkaars kwaliteiten. Meer hierover is elders op deze website te lezen.

Vragen? Neem gerust contact met een van de bestuursleden op!