Welkom bij de Nationale Beroepsvereniging MediaCoaches

"Mediawijsheid heeft de laatste tijd een hoge vlucht genomen. Hoog tijd dus voor een beroepsvereniging die MediaCoaches kan bijstaan bij het verder verdiepen en professionaliseren van hun vakgebied."
Avatar
Susanne van Rootselaar
Voorzitter

De beroepsvereniging is in het leven geroepen om de belangen van haar leden te behartigen door verdere status-verhoging van het beroep MediaCoach, training, verdieping en professionalisering van het vak mediawijsheid, samenwerking en regelmatig netwerken met collega-organisaties in het land zodat MediaCoaches alle ruimte krijgen om hun vak uit te oefenen. Met vanzelfsprekend als belangrijkste doel professioneel mediawijsheid te bevorderen en onze diverse doelgroepen te empoweren wat betreft hun gebruik van de media. We willen dit bereiken door contacten te onderhouden met diverse instellingen en organisaties die zich inzetten op het gebied van mediawijsheid.

MediaCoaches zijn de afgelopen jaren onder andere opgeleid aan de Nationale Opleiding Mediacoach, in 2007 gestart door de Nationale Academie voor Media en Maatschappij. Inmiddels zijn er via deze opleiding ruim 1450 MediaCoaches opgeleid. In het kader van het project Heel Nederland Mediawijs in 2020 is het bundelen van krachten door de gecertificeerde MediaCoaches een logische stap. Overigens zijn ook door andere organisaties gecertificeerde MediaCoaches van harte welkom bij onze beroepsvereniging. Meer hierover is op de pagina Lid Worden te lezen.

Door onze kracht en kennis te bundelen in een beroepsvereniging, wordt het voor MediaCoaches niet alleen regionaal maar ook landelijk gezien, makkelijker om gebruik te maken van elkaars kwaliteiten. Meer hierover is elders op deze website te lezen.

Vragen? Neem gerust contact met een van de bestuursleden op!